Opis trasy

Trasa Mchy podążająca duchem naszych SOLIDowych zębów – kłów czyli przypominająca w profilu tartaczną piłę.

Start i meta usytuowane są przy Zespole Szkół w Mchach.

Wyjazd z boiska szkolnego w lewo i przed nami ok. 2,1 km rozjazdu szutrową drogą (w tym 200m asfaltu).  Przed wjazdem do lasu w lewo, droga się zwęża i małymi hopkami pierwsza część trasy w lesie. Na 3,0 km przejazd przez drogę powiatową i do 4,5 km płasko. Od tego momentu zaczynamy zabawę. Sekcja Mchy 2 licząca ok. 10 km, charakteryzująca się 9  podjazdami i 8 zjazdami, kończy się na 13 km.
Chwila wytchnienia, przejazd przez asfalt, zakręt w lewo i wielbłądzim siodłem zjeżdżamy w dół. Dwa podjazdy i dwa zjazdy i na 15 km bufet. Po nim 1 km odcinek wytchnienia na asfalcie w m. Włościejewice. Przejazd przez skrzyżowanie w asyście policji i sekcja Maliny, podjazd (na szczycie rozjazd w prawo MINI a prosto MEGA/GIGA), zjazd i podjazd nowym singlem i techniczny zjazd w dół zakończony małym jeziorkiem. Uwaga na samym dole!!! Skręcamy w lewo i wydostajemy się na drogę leśną. Kręcimy po drogach leśnych do 24 km pokonując kolejne 6 zjazdów i 6 podjazdów.
Następnie chwila wytchnienia po płaskiej polnej i asfaltowej drodze po czym… tutaj urywa nam się opis i wracamy na 32 km trasy do sekcji świerkowa. Najpierw liściastym wąwozem zakończonym wąską sztywną ścieżką, krótki zjazd i nieco dłuższy podjazd i szybki zjazd wąwozem ok. 500 m w dół.  Następnie 1 km płasko i ostatnia sekcja Mchy 1. Jest 34,5 km. Na początek łagodny wznios ku górze zakończony dość sztywnym podjazdem, następnie hopka potem bardzo sztywne 100 m, chwila płaskiego i 100 m
kolejnego bardzo sztywnego podjazdu, szybki zjazd w dół i ostatni  podjazd na trasie. tutaj rozjazd na GIGA w prawo a jadący do mety w lewo MINI i MEGA mają 1,8 km prostej w lesie. Zakręt w lewo drogą znaną już z początku trasy, wjazd w prawo na polną i mkniemy szutrem do Mchów.